By: ana lara

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  >  >>]    [Archive]
Thursday, 12-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Kota Kinabalu - Sunset

 
 
 
Anjung Senja



Monday, 9-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Awan

 
 
 
View all 4 photos...


Friday, 6-May-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Kota Kinabalu

 
 
luar pasar filipino
View all 14 photos...
Saya berpeluang ke Kota Kinabalu 25 - 28 April lepas. Bukan untuk bercuti, tapi atas urusan kerja.. So, tak banyak gambar yang sempat ditangkap... ini pun kira gambar yang ntahapapantah...



Monday, 18-Apr-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Nukilan Hati



Friday, 15-Apr-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
tentang dia...

kamera sy dah lebih dua minggu kat pusat service.. sedih tul... hari tuh, masa nak tuka bateri, entah kenapa, kamera tak mo on... dah tukar bateri alkaline pun sama... frust sgt.. sebab baru jer guna 2 minggu dah wat hal...
oklah.. sy bukannya kaki wayang... since sy tak der bahan nak upload, maka sy uploadkan filem baru akan dtg hujung bulan nih...(org indon sibuk nak ganyang mesia, tp sy lak nak pomote filem depa... )
saya tertarik untuk menonton citer ini selepas menonton video klip lag Tentang Dia... dan sememangnya saya juga meminati Melly...




Quote:
Dari cerpen karya Melly menjadi scenario film karya Titien Wattimena, lantas terwujud dalam bentuk film layer lebar 35mm, dan berubah lagi menjadi novel karya Moammar Emka. Itulah proses metamorfosa novel ini. Masing-masing mempunyai keunikan, masing masing mempunyai kelebihan dan kekurangannya. Mungkin ini adalah novel pertama dari adaptasi sebuah scenario film, yang sebelumnya berwujud cerpen. http://www.layarperak.com


Quote:
GADIS namanya. Gadis semampai berambut pendek ini sepintas tak beda dengan gadis-gadis yang belajar di perguruan tinggi. Dia suka memakai celana jins dan kaus pas di pinggang. Namun, gaya tak pedulinya justru membuat Randu, pemuda yang populer di kampus, itu memberi perhatian lebih pada si Gadis.
Itulah pesan yang muncul lewat adegan-adegan awal film Tentang Dia garapan sutradara Rudi Soedjarwo, yang skenarionya ditulis Titien Wattimena. Film yang dibuat berdasarkan cerpen berjudul sama karya Melly Goeslaw ini juga menandai 10 tahun Melly berkutat di dunia hiburan.
Film yang sebagian besar adegannya bernuansa muram itu menampilkan sebuah sisi kehidupan orang muda yang nyata. Mulai dari kostum, gaya dandanan, suasana rumah, kebiasaan anak muda nongkrong di tempat-tempat makan pinggir jalan, soal tindik, sampai kedekatan mereka pada komputer-kalau bisa dibilang sebagai pengganti buku catatan harian bagi sebagian orang muda di kota besar.
Alur cerita Tentang Dia bergulir perlahan-lahan, mulai dari kemuraman raut wajah Gadis (diperankan Sigi Wimala) sampai usaha Randu (Fauzi Baadilla) untuk menarik gadis itu keluar dari lingkaran kehidupan jiwanya. Untuk menunjukkan kesepian Gadis misalnya, dimunculkan adegan Gadis berjalan sendiri dengan mata menatap entah ke mana, sementara di sekitarnya ramai orang dengan berbagai kebisingan.
http://nikimovie.blogspot.com


hmm.. adakah filem ini akan mendapat sambutan sehebat AADC (pengarah yg sama)? sama-sama kita saksikan nanti yek...



Tentang Dia (Melly duet with Evan)

Sehitam langit di angkasa
Yang mendung memurungkan bumi
Takutku ke masa yang lalu
Menorehkan luka dalam hati
Kekasih yakini cintaku
Di sinilah cintaku berlabuh
Perjalanan mencari jawaban
Berakhir karam di hatimu
Cerita cinta anak remaja
Menggauli kidung kasih
Punahkan takut di hati
Terkutuklah bila kita berpisah
Selamanya harus bersama
Buktikan kita bahagia
(Tentang dia jangan pernah terlupa
Biar menjadi cerita di sebalik cerita kita)
Tentang dia tak perlu kau risau
Lagu cinta hanya untuk kita
Dan kini tidurku tersenyum
Oh gadis, aku cinta padamu...


[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  [13]  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net