By: ana lara

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 11-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Google Earth - A 3D interface to the planet

1
2
3
Baru tau & try download pasal web nih semalam. Free jer pun. Masih dalam proses mengexplore nih. Hebat yer.. Tak yah nak terbang jejauh gi tempat orang. Guna Google Earth dah bule tengok..

http://earth.google.com

Quote:
Want to know more about a specific location? Dive right in -- Google Earth combines satellite imagery, maps and the power of Google Search to put the world's geographic information at your fingertips.


1 - Kelana Jaya


Quote:

>> Fly from space to your neighborhood. Type in an address and zoom right in.
>> Search for schools, parks, restaurants, and hotels. Get driving directions.
>> Tilt and rotate the view to see 3D terrain and buildings.
>> Save and share your searches and favorites. Even add your own annotations.



sekolah dulu


2 - S. R. K. Sri Kelana


3 - S. M. (P) Sri Aman, PJ


Tuesday, 4-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Ramadhan ...

 


* Sajak yang dikirimkan oleh rakan. Tak pasti siapa penulisnya. Hayatilah.

Quote:
Andai ini Ramadhan Terakhir

wahai dikau...renunglah engkau akan nasib diri
wahai qalbu...sedarkah engkau akan gerak hati
wahai aqal...terfikirkah engkau akan apa yang bakal terjadi
andai ini merupakan Ramadhan yang terakhir kali
buatmu sekujur jasad yang bakal berlalu pergi
tatkala usia bernoktah di penghujung kehidupan duniawi
pabila tiba saat tepat seperti yang dijanji Ilahi
kematian...adalah sesuatu yang pasti

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu siangnya engkau sibuk berzikir
biarpun anak tekak kering kehausan air
tentu engkau tak akan jemu melagukan syair rindu
mendayu..merayu...kepada-NYA Tuhan yang satu

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu solatmu kau kerjakan di awal waktu
solat yang dikerjai...sungguh khusyuk lagi tawadhu’
tubuh, minda, dan qalbu...bersatu memperhamba diri
mengadap Rabbul Jalil... menangisi kecurangan janji
“innasolati wanusuki wamahyaya wamamati lillahirabbil ‘alamin”
[sesungguhnya solatku, ibadahku, hidupku, dan matiku...
kuserahkan hanya kepada Allah Tuhan seru sekelian alam]

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tidak akan kau persiakan walau sesaat yang berlalu
setiap masa tak akan dipersia begitu saja
di setiap kesempatan juga masa yang terluang
alunan Al-Quran bakal kau dendang...bakal kau syairkan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu malammu engkau sibukkan dengan pesta-pestaan
berterawih...berqiamullail...bertahajjud...
mengadu...merintih...meminta belas kasih
“sesungguhnya aku tidak layak untuk ke syurga-MU
tapi...aku juga tidak sanggup untuk ke neraka-MU”
oleh itu duhai Ilahi...kasihanilah daku hamba-MU ini

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu dirimu tak akan melupai mereka yang tersayang
ayuh ke mari kita meriahkan Ramadhan
kita buru...kita cari...suatu malam idaman
yang lebih berkat dari seribu bulan

andai kau tahu ini Ramadhan terakhir
tentu engkau bakal bersedia batin dan zahir
mempersiap diri...rohani dan jasmani
menanti-nanti jemputan Izrail
di kiri dan kanan ...lorong-lorong redha Ar-Rahman

duhai Ilahi...
andai ini Ramadhan terakhir buat kami
jadikanlah ia Ramadhan paling bererti...paling berseri...
menerangi kegelapan hati-hati kami
menyuluhi diri ke jalan menuju redha serta
kasihsayang mu Ya Ilahi
semoga bakal mewarnai kehidupan kami di sana nanti

namun saudara...
tak akan ada manusia yang bakal mengetahui
samada Ramadhan ini merupakan yang terakhir kali
hanya yang termampu bagi seorang hamba itu
berusaha...bersedia...meminta belas-NYA
andai benar ini Ramadhan terakhir buat kita

Selamat Menyambut Ramadhan ..............


Monday, 3-Oct-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Kota Bharu, Kelantan

 
 
 
View all 12 photos...
hmm.. diam tak diam, dah sebulan rupernyer tak update FP nih.. nak kata sibuk, tak ler jugak... malas kot.. hehe...

wokey.. nih koleksi gegambo masa gi KB bulan Mei lepas.. Punyer ler lama peram gambo... Fes taim jenjalan gi Kelantan nih.. Tapi singgah KB nih pun hanya untuk 1 1/2 jam jer... sebab nak kene balik Rantau Panjang pulak.. (Masa nih baru balik kenduri kawen ikut rombongan bas Mama Rose di Pasir Mas). Gambo pun tak banyak amik.. So, ini jer arr koleksi yang ada...

Dikesempatan nih jugak, ana ucapkan selamat berpuasa untuk sumer rakan-rakan FP yang beragama Islam.. Selamat menempuhi bulan Ramadhan dengan jayanya & mudah-mudahan Ramadhan kali ini membawa seribu keberkatan buat semua... amin..




Tuesday, 30-Aug-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Raptai Penuh Hari Kemerdekaan ke 48

sempat bergambo pulak
panasnye.. bila nak stat nih..
pinjam henpon ko, nak kol awek jap
View all 49 photos...


Latihan pusat perarakan : 25 & 26 Ogos 2005 (Hari Khamis dan Jumaat) - Family Park Bukit Jalil
Raptai : 27, 28 dan 29 Ogos 2005 (Hari Sabtu, Ahad dan Isnin) - Dataran Putrajaya


Ekceli, sejak las yer lagi tringin nak join kawad Hari Merdeka nih.. Tapi sebab masa tuh ada kursus induksi, so tak dapat nak join..Lagipun masa tuh peserta dr jabatan tmpt ana keje nih nak 5 org jerr...
Tapi tahun nih berpeluang jugak ikut serta.. Excitedlah sesangat.. Nak pulak kawan2 lain pun ada (60 orang diperlukan untuk mewakili jabatan).. Seronok sangat.. Masa latihan kat Bukit Jalil ler teruk sket.. Habis rentung kene duk bawah terik matahari tgh padang tuh.. Tak kisah lah.. Semangat tuh yang penting...
Tapi, sedikit sebanyak rasa bangga pun ada sebab dapat peluang bersama-sama rakyat Malaysia yang lain meraikan Hari Kemerdekaan ke 48 kali nih.. Ialah, buat masa nih, inilah jer yg dapat ana sumbangkan untuk negara... Kira bolehlah kot ekk...

Gambar2 kontinjen yang awal2 dari kitorang tak dapat ana ambil... Yang ada nih pun kontinjen yang selepas kitorang.. Sayang lah... Tak dapat nak tgk acara padang & adik2 comel yang start awal2...

So, kepada anda yang tak kemana-mana 31 Ogos nanti, jom turun ramai-ramai ke Putrajaya...Kita jumpa di sana wokey..









Monday, 8-Aug-2005 00:00 Email | Share | | Bookmark
Final Akademi Fantasia 3

 
 
 
View all 4 photos...
First of all, terima kasih bebanyak kat Kak Zura yg dok follow up tiket free Dr Prof Abdullah Sanusi... dapat gak tgk final kat stadium.. huhu.. kali ke2 tgk konsert lepas konsert ke 8 hr tuh...
Puas hati gak Mawi menang.. tak sangka AFVOKAL pun dia leh sapu.... apapun, mudah-mudahan Mawi akan terus sukses dlm bidang seni nih... Untuk Mawi, jgn ler luper asal usul yek.. stay the way you are...and all the best to you... nak tunggu album Mawi lak...
gambo tak banyak ambik... ada gambo lain.. saje tak mo nak publish kat sinie..
kat dlm stadium lak x leh nak amik gambo.. nanti abang rela pi delete gambo tuh.... boring tul..

apapun, berhiburlah ngan Aduh Saliha.... (credit to http://shopgirlmawi.blogspot.com/)


Quote:
Artis: Mawi - Aduh Saliha
Lagu: M.Nasir
Lirik: Loloq


Mana rayuanku hendak kusampaikan
Rindu berakhir ku pada kasih yang jauh
Jauh bukan jarak dan tempat
Jauh nama dan pangkat

Mana penggantimu hendak ku dakapkan
Dendam asmara ku pada cinta yang dulu
Luruh bukan daun dan hujan
Luruh jiwa dan badan

Bertahun ku sandar percaya
Tak mungkin padam cahaya
Cintamu bagai rembulan
Hilang di pandangan
Kala langit di lindung awan

Aduh mahkota terhempas, barulah kusedar
Yang kusangkakan intan
Oh hanyalah kaca
Sesudah berdarah barulah ku sedar
Jiwaku tercalar
Oh sakitnya bukan kepalang

Kau biarkan aku sendiri
Menderita siksa racun hidupku, Saliha
Kau biarkan aku sendiri
Melewati sepi dalam hidupku, Saliha
Kau biarkan aku sendiri
Meratapi nasib dalam gelita, Saliha





[<<  <  1  2  3  4  5  6  7  8  9  [10]  11  12  13  14  15  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net